Tak Pernah Gaduh, Masam Muka Sepanjang 15 Tahun, Bila Suami Meninggal Ini Yang Berlaku!

Tak Pernah Gaduh, Masam Muka Sepanjang 15 Tahun, Bila Suami Meninggal Ini Yang Berlaku! Seorang ejen syarikat insuran kongsi masalah yang dihadapi oleh seorang wanita yang baru kehilangan suaminya. Situasi sukar berlaku apabila keluarga arwah suami menuntut segala harta yang dimiliki oleh arwah semasa hidupnya termasuklah hibah yang dibuat oleh suaminya.

“Saya Minta Maaf, Saya Tak Dapat Nak Bantu Ramai Lagi…”

Perkara ini membuatkan keadaan isteri tertekan dan menemui jalan buntu akan permasalahan ini. Sedihnya, dah lah baru kehilangan suami, keluarga suami pula buat masalah.

Tak Pernah Gaduh

Semalam jam 12 malam wife dah tido, anak-anak dah tido. Pekena kopi, udah tak leh tidoq. Tiba2 “triiiengggg!” Bunyik whatsapp masuk. Aikkk sape pulak whatsapp ni. Pukul 1 pagi ni. Gi toilet jap, pastu “trieeennggg!”, bunyik lagi. Aikkk mcm penting ni. Aku bukak whatsapp dan bermula lah perbualan aku dengan si dia. Now i am on the real battlefield. Selama ni tengok drama jee, now jadi depan mata. Allahuakbar..kekejaman dunia sekali lagi menarik minat aku.

Ejen insuran memberitahu bahawa mendapat mesej dari seorang isteri kepada pelanggannya pada pukul 1 pagi kongsi masalah dihadapinya. Wanita tersebut memaklumkan bahawa keluarga arwah suaminya tidak berpuas hati dengan duit hibah yang diperoleh serta harta-harta lain kepunyaan arwah.

Paksa bayar hibah dan tuntut hak rumah

Walaupun suaminya sudah hibah atas namanya, namun keluarga suami masih tidak puas hati atas perkara itu. Namun yang menjadi permasalahan adalah rumah yang diduduki kini adalah atas nama arwah dan mereka menuntut hak itu. Lebih menyedihkan apabila keluarga mertua seperti tidak bertimbang rasa apabila ingin menghalau mereka sekeluarga sementara pengurusan hal rumah selesai.

Guna duit hibah bayar keluarga mertua

Keluarga mertua juga menyuruh agar dipulangkan kembali duit berjumpa RM10 ribu di dalam bank arwah kepada mereka. Malah mereka juga memaksa untuk wanita ini mendahulukan duitnya dahulu sementara pihak bank masih dalam proses. Wanita ini meluahkan perasaan kecewa kerana keadaannya yang tertekan dan buntu menemui jalan penyelesaian hinggakan ingin menggunakan duit hibah diperoleh untuk membayar keluarga mertua.

Malah, wanita ini turut terkejut dengan keadaan ini memandangkan sepanjang 15 tahun berkahwin, hubungan dia dan keluarga mertua adalah baik-baik sahaja. Tidak pernah bergaduh atau bermasam muka. Namun tidak sangka segala-galanya berubah kerana harta arwah.

Sumber: Wazirudin Zainuddin

“Saya Minta Maaf, Saya Tak Dapat Nak Bantu Ramai Lagi…”

“Saya Minta Maaf, Saya Tak Dapat Nak Bantu Ramai Lagi…” – Ustaz Ebit Lew. Sejak semalam, nama Ustaz Ebit Lew […]

“Duduk Bincang, Bukan Cari Perempuan Lain..” – Dr Say Ulas Isu Curang

“Duduk Bincang, Bukan Cari Perempuan Lain..” – Dr Say Ulas Isu Curang. Setiap rumah tangga pasti ada masalah tersendiri. Namun […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *